Sucre, like Sugar

(Από Στέλιος)

Περιπλανώμενος στη Sucre καταλαβαίνεις ότι το όνομά της αντανακλά αυτό που βλέπεις…. Ζάχαρη! Το συνδυάζεις εξάλλου και με την μετάφραση στα αγγλικά: Sucre=Sugar! Η πραγματικότητα όμως είναι ότι η πόλη που άλλαξε στην πορεία 4 ονόματα, μνημείο πλέον Παγκόσμιας Κληρονομιάς της Ουνέσκο, πήρε το σημερινό της όνομά ως τιμή στον μεγάλο στρατάρχη της Μάχης του Αγιακούτσο (9 Δεκεμβρίου του 1824), Αντόνιο Χοσέ Ντε Σούκρε Λα Πλάτα.

Όμως καλύτερα… ζάχαρη! Τα λευκά επιβλητικά αποικιοκρατικά κτίρια που κυριαρχούν στη συνταγματική πρωτεύουσα της Βολιβίας καθηλώνουν τον επισκέπτη που δύσκολα θα αποχαιρετίσει μια τέτοια πόλη. Αυτό συνέβη και σε μας που φτάσαμε ένα κυριακάτικο πρωινό μετά από ένα ακόμα εξαντλητικό ολονύχτιο ταξίδι από τη Λα Παζ.

Θέλαμε πολύ από τη Λα Παζ να πηγαίναμε στο Oruro, όπου εκείνες τις μέρες γινότανε το μεγάλο και διάσημο καρναβάλι του. 30.000 χορευτές και 10.000 μουσικοί, λέγεται ότι δημιουργούν μια  φανταστική αλλά πάνω απ’ όλα αυθεντική  ατμόσφαιρα προκολομβιανής εποχής. Όμως δε βρίσκαμε ούτε στάβλο να κοιμηθούμε εκεί έτσι αποφασίσαμε με βαριά καρδιά να παρακάμψουμε το σχέδιο Oruro.

Στο δρόμο για τη Σούκρε,  κάναμε στάση  στην Challapata   και θυμάμαι σε ένα βρωμομάγαζο οι ντόπιοι αγοράζανε ένα άσπρο, μάλλον κατσικίσιο, φρέσκο τυρί που ήταν κομμάτια – κομμάτια σε ένα πάγκο. Τι … ωραία ιδέα, είπαμε να φάμε και μεις και αγοράσαμε. Ήταν πολύ ωραίο, μετά βέβαια ξανασκέφτηκα πόσες φορές την πάτησα παλιά από γαλακτοκομικά και προσευχήθηκα να μην με πιάσει τίποτα και αφήσω τα κόκαλά μου στη Βολιβία. Θα μου πεις όπου και να τα αφήσεις το ίδιο είναι…

Το hostel που καταλύσαμε ήταν εξίσου γραφικό, στο πνεύμα της πόλης και διαολοστέλνοντας την κούραση του ταξιδιού ξεκινήσαμε αμέσως την περιήγηση. Πίνοντας μια σοκολάτα σε ένα κεντρικό καφέ – η Σούκρε φημίζεται για τα σοκολατοπωλεία της – ανακτήσαμε γρήγορα δυνάμεις.

Η καθιερωμένη επίσκεψη στην αγορά της και οι καταπληκτικοί χυμοί που ήπιαμε μας έφτιαξαν ακόμη πιο πολύ το κέφι. Αργότερα φάγαμε πάλι στην αγορά διάφορα “βρώμικα” όπως τα αποκαλούσαμε και πήγαμε για ξεκούραση. Οι μέρες μας στη Σούκρε κυλήσανε τόσο γλυκά! Δε χορταίναμε να τριγυρνάμε, να δοκιμάζουμε και να χαζεύουμε κτίρια, δρόμους, περαστικούς και ντόπιους.

Η Plaza 25 de Mayo, η Casa de la Libertad (Liberty Museum) όπου ο Simon de Bolivar έγραψε το σύνταγμα της Βολιβίας, ο Καθεδρικός, η εκκλησία του Αγίου Φραγκίσκου, η εκκλησία Nuestra Senora de La Merced, το νοσοκομείο, το Πανεπιστήμιο και τόσα άλλα κτίρια, πέρασαν πολλές φορές μπροστά από τα μάτια μας στα ατέλειωτα άσκοπα πέρα δώθε.

Το τελευταίο βράδυ είπαμε να το γιορτάσουμε σ’ ένα πιο ακριβό εστιατόριο της κεντρικής πλατείας. Αποδείχθηκε το βατερλό μου… Χαλάλι όμως… κάθε φορά που βάζω ζάχαρη στον καφέ μου – έστω αυτή τη λίγη – η Σούκρε είναι στο βάθος του ασυνείδητου και ανασύρεται γλυκά,  ενίοτε βασανιστικά νοσταλγικά…

(Από Νίκος)

Sucre, η άσπρη πόλη! Έτσι περιέγραφε ο ταξιδιωτικός μας οδηγός την επόμενή μας στάση. Δε θα μπορούσαμε να μην την επισκεφτούμε, ήταν άλλωστε και μιας πρώτης τάξης ευκαιρία να “σπάσει” και το πολύωρο ταξίδι προς Νότον…

Αυτό που με κέρδισε στη Sucre ήταν η ηρεμία της και οι ανθρώπινοι ρυθμοί της, που μετά το χάος της La Paz και τους φρενήρεις ρυθμούς της, μας ηρέμησε και μας έβαλε σε πιο χαλαρό ταξιδιωτικό ρυθμό.

Θα θυμάμαι τις μεγάλες βόλτες μας στην πόλη θαυμάζοντας την αποικιοκρατική αρχιτεκτονική, τα περιποιημένα πάρκα και τις φιλοσοφικές μας συζητήσεις με τον Σ., που πάντα ήταν ζωντανές και ενδιαφέρουσες, αλλά στη Sucre  είχαν περάσει σε άλλο επίπεδο.

Δε θα ξεχάσω την αυθεντική γεύση  των φρεσκοστυμένων φρούτων στη mercado της Sucre όπου, πλανόδιοι πωλητές, πίσω από μεγάλους πάγκους με τροπικά φρούτα, μερικά πρωτόγνωρα για εμάς, έναντι λίγων δολαρίων, ετοιμάζουν μπροστά σου εκείνη τη στιγμή έναν δυναμωτικό χυμό ή ένα smoothie.

fotos: Nikos -Stelios

Μπορεί επίσης να σας αρέσει...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *